dags att dra ...

Har inte hunnit uppdatera här sen vi drog till koh phangan, så här kommer en del blandade bilder från sista veckan på Koh Tao och båtresan därifrån. Var inte meningen att stanna där så länge men man kunde bara inte ta sig loss att lämna ön, kommer helt klart dra dit igen! Har redan skrivit en del om stället så lägger bara upp bilderna så jag får tid att komma ifatt allt annat som hänt, känns aldrig som jag hinner skriva i nutid här. Ska försöka skriva på nu ikväll, har lite tid att döda eftersom vi ska ta flyg imorgon, men mer om det senare.
Här kommer bilderna, sol,bad,chill,båt,öl,strandmys,
livet.

Koh Tao

Just nu består mitt liv inte utav dagar,timmar eller minuter. Ingen alarmklocka på morgonen eller någon bestämd tid jag behöver gå och lägga mig. Äger ingen mobil, ingen klocka, styrs bara av när solen går upp och när den går ner vilket är jäkligt befriande, något alla borde pröva på nån gång då och då!
Koh Tao har varit helt perfekt till just det, bara ta det lugnt och bara vara, samtidigt som man kan ut och festa vilken dag man vill. Finns massa mysiga små stränder man kan utforska ifall man hyr mopeder. Lärde mig köra en för första gången! Ut på grusvägar som mer såg ut som en motorcross bana än något annat. Men på nått sätt klara jag mig igenom det utan att ramla, ett jäkla under enligt mig! Så nu 7 år efter alla andra har jag blivit moppefrälst, haha. undrar när det där körkortet kommer då?..
men risken att köra på dom dåliga vägarna var helt klart värt det när vi kom ut till en sjuk utsiktsplats med en liten bar. Hade kunnat bygga en koja där och bosätta mig för alltid!
Lite bilder på beachparty och utflykter, låter dom tala för sig själva. Hoppas allt är bra med er där hemma.
Ni är alltid saknade,, hoppas jag att ni vet! ♥

keep dreaming..

Känns som det snart är dags för en ny tatuering, skissade upp en på mig själv igår som jag blev jäkligt nöjd med, bara att hitta någon bra och täcka kroppen lite till!

Jenny!

the art of doing nothing.

Efter Bangkok tog vi en 15h buss och båtfärd ut till en ö som heter Koh tao, blev tipsade om att det ska vara ett nice ställe att relaxa på. Bodde vår första natt i en söt liten bungalow som låg lite högre upp på ön bland träd,buskar och blommor. Känns riktigt skönt att bara ta det lugnt utan några planer överhuvudtaget, har visum här i Thailand till den 2 feb så fram tills dess kan vi bara göra precis vad vi känner för vilket passar oss bäst!

/ Jenny!

one night in bangkok

Bangkok måste nog vara en av mina favoritstäder, är svårt att jämföra med något annat. Man blir liksom meddragen i tempot,livsstilen, allt! Denna gången stannade vi dock bara 2 nätter eftersom vi tänkte åka dit ett par dagar till innan vi lämnar Thailand. Vi kom dit på förmiddan efter att ha spenderat natten på Singapores flygplats, inte mycket sömn men bestämde oss för att dra ut på stan istället för sängen. Hann inte gå långt förrän Leanne bara hoppar ut från en resturang. Vår gamle chef och hans flickvän spenderar 1 månads semester här samtidigt som oss. Så vi joina dom, åt mat och lät ölen komma en efter en.
Nästa dag drog vi på shopping dag, finns så sjukt mycket att välja mellan och så mycket billigare än hemma! Fredde köpte i princip en helt ny garderob för kanske 500kr. Blir mer shopping för mig när jag kommer dit igen, måste rensa min väska först! Tog sedan en buss och båt ut till en ö som heter Koh Tao på östsidan, för efter att ha jobbat hårt 2 månader och bott med så många människor kände vi mest för att chilla på en strand och inte göra ett skit på ett tag!

Leanne och en thailändsk kille som hade fotbollsuppvisning på gatan, vi bjöd han på öl och han gav sitt lyckohalsband till leanne!
Fredde & Johan

Kaosan road
underbar resturang personal som stod ut med oss hela dagen!

bye bye Australia

Har inte kunnat uppdatera här sen jag kom till Australien eftersom vi som vanligt varit ute i bushen utan någon direkt täckning. Så tänkte sammanfatta mina sista 2månader lite lätt. Vi mötte först upp Viktor i Margaret river där vi tänkt att vi skulle fortsätta jobba på vingården som vi jobbat på innan. Men samma dag som vi kom dit hade Viktor fått ett samtal från vårt gamla jobb i Dalbeg, dom behövde fler arbetare och ville gärna ha oss tillbaka. Så vi tog första bästa flyg över till östsidan och åkte ut i ingenstans igen. Så där spenderade vi den mesta tiden eftersom jag behövde spara ihop pengar igen.

Spenderade många timmar ute på altanen.

Timmy, en av våra roomies och en riktigt grym sångare!
Drog ut med en stor jeep rätt ut i bushen, inga vägar att köra på så man åker upp och ner för branta stup genom vatten och kastas hit och dit i bilen. Till slut kom vi fram till en flod där vi slog camp, tände brasa drack öl och sov under stjärnorna.

Floden dagen efter, kunde dock inte hoppas i och simma eftersom där finns krokodiler.

I födelsedagspresent fick jag ett fallskärmshopp av Fredde, bästa presenten någonsin! Så vi drog hela gänget ner till Airlie beach för att hoppa över the witsundays.

Helt klart något av det bästa jag gjort i mitt liv men gör nog ett eget inlägg om det senare.

Lyxade till det med riktigt nice boende för natten, utsikten från hotellet.

Utan Tv och internet dricks det en hel del öl och görs en hel del flummiga saker..
Dance off Dalbeg

Happy face vs sad face
 En glad timmy innan han spräckte hakan, dalbeg gone wild.
swedish house maffia.

beach häng med quad bike.

Julafton spenderades med en massa svenskar, massa god julmat,öl och julklappsspel.

Blev kreativa med tomtebloss efter ett tag, kvällen tog dock en konstig vändning och slutade i ett massivt vattenkrig fram till solen kom upp igen, haha. En julafton att minnas
!Stor kärlek till alla er där hemma men också till alla er fina människor jag lärde känna i Dalbeg!

Tog flyget till Brisbane på nyårsafton för att spendera sista dagarna  i Australien med Sara!
Thomas mötte upp oss vid huset, hade en mysig början på kvällen innan vi öste loss på fest med pool och massa människor. Hade helt perfekt avslut med en av dom bästa vännerna jag mött på min resa!
Känns trist att lämna så bra vänner när jag vet att mitt visum är slut. Men jag vet att vi kommer ses igen nånstans i världen.
Så den 3e jan gick flyget till Thailand och vi lämnade 2 år i Australien bakom oss, det känns konstigt att det verkligen är över nu. Har ingen aning vad jag ska göra härnäst men det är ett senare bekymmer.
Just nu ska jag bara ha det jäkligt gött ett tag och bara njuta av livet i Asien.
Kommer hem när pengarna börjar sina! Vi ses då!