coming home, come unfold.

Så tog livet mig till Oslo igen. Var fint att vara hemma igen och träffa alla nära och kära men den där rastlösheten knackade på snabbare än väntat denna gången. Så eftersom arbetssituationen är ren skit i Sverige så kändes Norge som ett bra val eftersom jag ändå vill ha ganska nära hem ett litet tag. Kände verkligen att jag ville ha med min syster upp, få henne att komma iväg, ta det där steget utanför sin trygghetszon. För det var med flytten till oslo som allt började för mig och det är ett beslut jag är så himla glad att jag tog!
Tänkte att det inte var så mycket att diskutera om så jag och Nelly tog bussen upp och efter 2 dagar med visningar och en massa gående så hade vi fixat en lägenhet tillsammans! En mysig möblerad 3a med riktigt bra läge!..
I måndags flyttade vi alla upp, är så skönt att ha något eget igen. Känns lite nostalgiskt att gå runt på Oslos gator, glömt bort hur mycket jag gillar denna staden. Den har liksom karaktär med sina gamla hus med olika färger och höga fönster. Längtar så sjukt mycket till våren när man kan börja mysa runt i alla parker som finns här. Har lägenheten tills slutet av juli, efter det får vi se vad som händer. Förhoppningsvis en europa tour! Men just nu trivs jag bra här, känns bra att känna sig lite stadgad så länge man vet att det inte är forever. Nu är det bara ett jobb som saknas men det löser väll sig det med!
 
är inte alldeles för deppiga över att vara arbetslös när vardagskvällar ser ut såhär.
 
skäggig kille i mysig soffa.
 
fredde passar på att lära sig banjo
 
och jag tvingar min syster leka modell när jag inte har något bättre för mig.
 
/ Jenny!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0