en fredag morgon.




06:30 - Vaknar av alarmet från min mobil som ligger precis bredvid mig. Förstår inte riktigt hur jag har kunnat resa mig upp tagit mobilen och börjat snooza i sömnen eftersom jag ställde klockan på 06:20.

06:40 - Förstår att jag måste gå upp. Drar på mig ett par jeans och en sleten tröja. Tvättar av gårdagens smink och borstar ut sprayet ur mitt hår. Man får inte ha något av delarna i undersökningen.

06:50 - Tar på mig jackan och mina hörlurar, går ut genom dörren ut i den kalla morgonluften och börjar gå.
Blir förvånad hur många som faktiskt är uppe vid den här tiden.

07:05 - Framme på sjukhuset. Tar en kölapp och anmäler mig i receptionen.

07:10 - Blivit tillsagd att sitta på en otroligt ful och äcklig grön stol längs korridoren.
Läkare springer förbi och ser lika yrvakna ut som mig. Hoppas ingen stackars patient blir operad av dom inom en snar framtid.

07:20 - Efter 10 min blir jag insläppt i ett rum. Får gå bakom ett skynke och ta av mig mina skor, jeans, tröjor och BH. Tar på mig en fruktansvärt ful vit lång skjorta.. Tror att folk använde samma skjorta för 30 års sen också.

07:30 - Får gå in i ett nytt rum. Stor jävla maskin framför mig. Tar ut tungpiercingen, får ett blått hårnät på mig. (haha, om nån sett mig nu hade dom garvat ihjäl sig).. Lägger mig ner och får ett par gigantiska hörlurar/hörselkåpor. Till slut blir huvudet fastlåst med nån plast grej.

07:35 - Körs in i maskinen. Helt vitt.
Lugna favoriter sätts igång i mina lurar. Väldigt dålig volym. Sen börjar bullret. ja jävlar vad det dönade.
Kändes som jag skulle bli utskickad i rymden och inte hjälpte de fjuttiga tonerna av nån avdankad låt från världens sämsta musik kanal.

07:55 - Bullret slutar och jag åker ut. Känns riktigt skönt.

08:00 - piercingen och kläderna är på. Får reda på att beskedet om min nacke kommer nästa ons.

08:05 - tänker på hur mycket jag hatar sjukhus. Hela energin drar ner en. Sjuka människor, dom vita kalla väggarna, de lika dana rockarna och tystnaden som skär i mig. Nej nu drar jag!

08:30 - Sover i min säng igen. '


Bara ett litet utdrag hur jag började min dag.

Ikväll ska det ösas som aldrig förr!

bye bye hlm.

/ J



Kommentarer
Postat av: Louise

Vad skönt att det gick bra i alla fall. Hoppas på ett bra besked om din nacke också. Ikväll ska vi glömma våra bekymmer och dansa.

2010-01-22 @ 14:58:16
Postat av: Sara

jag sa ju att du skulel tagit med en lasse skiva ;)

2010-01-25 @ 16:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0