update from the big O

Efter en lång busstur kom jag & johannes äntligen fram till oslo.
Möttes upp av Fredde & Ömer på terminalen.
Va riktigt härligt att få träffa varandra igen och speciellt glida in i en stor och välkänd famn som jag saknat riktigt mycket. Efter lite snack började vi vår vandring till lägenheten.
Jag var helt toppad, ville dit så fort som möjligt.
När vi kom fram till en stor park svängde vi vänster, och precis ën liten bit upp bor vi.
Huset är ganska gammalt men riktigt charmigt, och vi har dom stora fönsterna jag tjatat om.
Älskar det!
Vi lever just nu ganska enkelt minst sagt. haha, men vi klarar oss.
Ska fixa massa möbler på torsdag när vi får låna bil.
Tror jag kommer trivas riktigt bra här.
Idag har vi skaffat skattekort, gått i stan, sökt jobb, käkat god lagad mat och gått på upptäcksfärder.

Har intervju på torsdag och imorgon ska Peter hjälpa oss till olika bemanningsföretag vi ska kontakta.
Känns som det här kan gå vägen.
Hoppas verkligen det, Vill uppleva våren/sommaren här.
Känns som vårt område kommer bli helt underbart då.

Så jag mår bra kära vänner, men jag saknar er redan!
Kostar 180 kr att åka med buss, ni är alltid välkomna att hälsa på!
Nej nu ska jag umgås med mina roomies.

fler uppdateringar kommer.
Har massa gamla inlägg på lager jag måste posta också.
Dom kommer, ha tålamod.

/ J












Mitt & freddes sovrum


Kommentarer
Postat av: Anonym

vi kommer snart <3

2010-01-27 @ 14:47:15
Postat av: Sara

vi kommer snart <3

2010-01-27 @ 14:47:49
Postat av: Sara

vi kommer snart <3 myyyysig lägenhet

2010-01-27 @ 14:48:42
Postat av: Sara

hahahah fan vad jag spamar. förlåt

2010-01-27 @ 14:49:20
Postat av: Louise

Vad mysig lägenheten ser ut. vad skönt att du mår bra. Jag saknar dig så det gör ont. känns fete lustigt att du inte är i hässleholm. mitt norge är nog nerlagt för dem jag skulle bo ihop med visade en helt cp sida när jag pratade med dem igår. jag känner mig inte välkommen längre. men jag vill till norge! hör av dig till mig om du du mot någon förmodan skulle få kontakt med någon vänlig själ som söker inneboende. :P

2010-01-28 @ 13:09:23
URL: http://lollalisen.blogg.se/
Postat av: Matilda

åh, vilken tur då :D jag jobbar faktiskt via adecco. ta kontakt med de, de behvöer alltid folk till barnehagar. Skönast, och bäst betalt, blir det om man får direktjobb på ett dagis, men man får väldigt mycket kontakter då man får jobba på olika dagis :) Mn får förslag om att söka tjänster och så. Jag ska hem i slutet på mars så är inte här tillräckligt länge för det. Hur länge stannar du då? :) Vart bor ni i Oslo? Lägenheten så fin ut iallafall :D jag och min kompis bor i en liten 19 kvadratere i vålerenga. hehe, men vi klarar oss faktiskt, även om det är trångt :P



fråga på om du vill veta något bara :D hade själv hur mycket frågor som helst när jag kom hit först :)

2010-01-29 @ 17:19:11
URL: http://matildafrisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0