dreams.





Jag är en person som drömmer mycket och nästan alltid kommer ihåg dem när jag vaknar.
Inatt drömde jag om en orm som bet mig i handen. Min mamma tyckte inte det var så farligt men när ett väldigt klart blått streck började sprida sig från min hand upp till hjärtat fick jag lite panik.
Då plötsligt var jag tillbaka i Oslo och kunde bara ringa och rådfråga med mamma.
Jag var tvungen att åka till sjukhuset så snabbt jag kunde. Givetvis var ingen hemma så jag fick rusa till trikken för att komma till akuten. Väl där fanns det en massa folk. Men när de fick se min arm släppte nästan alla förbi mig. Minns just en gammal man som igentligen var ganska så sjuk men sa att det var bäst att jag fick vård först.
När jag kom fram till kassan så vaknade jag.

Minns drömmen så himla klar så när jag berättade den för de andra tjejerna så sa sara att det ska betyda något speciellt att just bli biten av en orm.
Det här fick jag fram.

Ormar: Det anses sedan gammalt som otur att drömma om ormar.
Se: se upp för elaka personer. Bli biten av: Någon förtalar dig.
Döda: Du får en fiende.


Men sen hittade jag detta också.


Enligt shamansk drömpsykologi är det positivt att bli biten av en orm i en dröm, för då får du ormens egenskaper. Dessa egenskaper är enbart positiva så glöm alla västliga/kristliga påståendet om ormen som något lömsk.


Får hoppas på det sista.


/ J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0