We are beautiful in every single way.

När ska kvinnor sluta be om ursäkt för sig själva?

Fotograferade näst sista gänget på vårdcentralen igår. Bara kvinnor mellan 30-60 års åldern. Om jag bara hade fått fotografera sånna personer hade jag nog gett upp mitt fotograferande.
Jag hinner knappt ta upp kameran innan dom börjar klaga på sitt utseende. Håret är inte snyggt, huden är rynkig och alldeles för blek och på nått jävla sätt så tyckte alla att dom var överviktiga trots att inte ens en fjärdedel var det.
Och efter att jag tagit deras kort ville de givetvis se resultatet. Ett fåtal nöjde sig direkt men de flesta ville ta om sin bild ett flertal gånger. Det gemensamma med alla var att dom utryckte sig nästan exakt likadant.
"Usch! Aja, man kan väll inte ändra den hemska sanningen."
Varför tittar alla ner på sig själva? Som om ingen dög precis som dom var?
Det här är så typiskt för kvinnor. De enda två manliga läkarna jag fotograferade tog allt med en klackspark.
De tyckte att första bilden blev bra och en av dom sa :
" sådär snygg visste jag inte att jag var, Nu blir det långa köer utanför vårdcentralen"

Var stolta över er själva nångång! Se att ni alla har positiva sidor, ingen kan vara perfekt. Inte ens supermodellerna är det. Alla bilder är så sjukt redigerade att ni knappt skulle känna igen orginalet. Samhället och speciellt alla kvinnor strävar efter ett ideal som överhuvudtaget inte finns. Jag tycker synd om alla tjejer som måste växa upp med alla dessa skönhetsideal, denna press på att man inte duger som man är. Jag är inte gammal men det var till och med bättre när jag var mindre.

Vi ser ut som vi gör och det är inget vi kan ändra på, lär er att älska er själva och inse att ni duger precis som ni är!


Idealet har ändrats sen Monroe var vid liv. Idag skulle inte ens en skönhet som henne passa som modell i dagens samhälle.





/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0