music is my boyfriend.


Innan jag somnar varje natt sätter jag igång min "sleep" playlist.
Älskar att somna till musik, känns tryggt fast man är ensam, rensar ut alla tankar fast man har tusentals som irrar runt i huvudet på en.

En del av låtlistan just nu:

The Kooks - sway (live woodstock session)                    
har älskat den enda från första början. så stark låt, så himla mitt i prick. En sån som sätter sig och aldrig någonsin blir dålig.

Antony & the johnsons - hope there´s someone
finns inga ord. repeat tusentals gånger bredvid dig.

Vaka - sigur rós
genialiskt band. Finns ingen liknande musik. sjukt rogivande.

Lykke li - Tonight
Ännu en underskattad svensk artist. Hennes stil och hennes musik är fruktansvärt bra,  speciellt denna låten. sårbar, lugn, unnderbar.

Beirut - Elephant Gun
Ett band min kära vän Pontus tvingade mig att lyssna på. det var kärlek direkt. Dom låter inte som nått annat band jag lyssnar på. Precis alla deras låtar är bra. Några är givetvis bättre än andra. Men det går verkligen att lyssna på alla.
Den här passar dock bäst när man ska sova. alla instrument, melodin, det går inte annat än att älska den.

Sufjan stevens - for the windows in paradise
Mest känd för att låten var med i OC men jag kände till sufjan sen innan. tyvärr glömde jag bort honom ett tag på vägen men nu har jag hittat tillbaka. Finns så mycket känsla i hans sånger, du glömmer allt annat när du lyssnar.

sådär, det va bara ett litet urval ur spellistan. Brukar bara hinna lyssna till nr 2 sen sover jag som ett litet barn...

/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0