how to grow up without being a grown-up...




18 år, 8 månader och 25 dagar.
Barndomen är över, en tanke som slår mig mer och mer för varje dag.
Jag känner mig allt mer vuxen, en skrämmande och ny känsla jag inte riktigt vet hur jag ska tackla.
Jag jobbar minst 5 dagar i veckan och har lyckats bli butikschef över sommaren.
Vem fan trodde det om mig?
Jag var väll den som alla satsade pengar på att vara arbetslös och en riktig slacker vid den här tiden, sorry att göra er besvikna gott folk.
Gled in på ett bananskal rätt in i smeten och fattade inte riktigt vad som hände på vägen?
Ibland behöver man ha lite tur, sjyst att man får ha det nån gång i alla fall.

Idag har den där vuxenkänslan märkts av extra mycket. Först och främst har jag jobbat 12h, tagit tag i lite räkningar, betalat och ringt telenor som slarvat med mina jävla fakturor, skaffat ett sparkonto där en massa pengar ska in så jag kan resa nån gång.
Sist men inte minst har jag snackat med en snubbe på noréns om lägenheten som förhoppningsvis blir min.
Vet inte riktigt vad jag har gett mig in på, men va fan. Har man en sån här chans måste man ta den.
Får alltså en lägenhet den 1 oktober om allt går vägen.. Hoppas, hoppas !


Nej det där med att bli vuxen är nog inte så fel ändå,.. Dock lär ungdomens blod rinna i mina ådror i många år till.

Helt vuxen ska jag inte bli,, gillar pengarna, friheten och så länge jag inte behöver jobba ihjäl mig är allt ok.
Man ska nog inte klaga.

/ J

Kommentarer
Postat av: Louise

Vi SKA vara ungdomar så länge vi kan!

2009-08-28 @ 08:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0