Tillbakablickar.




Oj vilken nostalgi. Sitter just nu på den gamla datorn hemma hos mamma. Älskar att kolla igenom alla bilder som jag har lagt in i mina yngre dar här. Finns allt från fjortisfyllor, tiden på tyringe skola och gamla sketna webcam bilder.
Det är roligt att se vem man en gång har varit. Hur man just då tänkte att såhär kommer jag alltid vara. Man levde i sin egna lilla värld i tron att det var verklighet, en verklighet som aldrig skulle förändras.
Men gud vad naiv man var, lika naiv som alla andra 13-15 åringar är just nu. Men det är inget fel med det. Man behöver den perioden för att mogna antar jag.  Sen börjar man undra, vilka förändringar har skett sen dess?
Vilka händelser och val har gjort mig till den jag är idag?
Det är nog mycket man hade kunnat göra annorlunda men det är slöseri med tid att tänka så.
Men mycket har hunnit hända på dessa få år, antagligen dom mest händelserika i mitt liv. Både på gott och ont.
Fast det känns ändå roligt att sitta och titta på den lilla långhåriga brunetten i nitskärp och baggy jeans, sitta och skratta åt hur lite man egentligen visste om livet. Hur lite man visste om vem man skulle vara det där året man äntligen skulle ta studenten. Det var så långt fram. Men nu sitter man här, korthårig och blond med ett stort bagage med erfarenhet av vad livet innebär. Det är läskigt att tiden går så fort. Snart kommer jag sitta här igen. Några år senare och skratta åt mitt 18 åriga jag som egentligen inte hade en aning vad hon snackade om.


/ J

Kommentarer
Postat av: Amanda sis

Ah, herregud, va gullig:)

2009-04-16 @ 03:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0