Projektarbete

Äntligen börjar det hända lite i mitt och Sofies projektarbete. Ni som inte vet vad vi ska ha för projekt så kommer en liten kort beskrivning här:
Vi ska samla in lite sponsor pengar och åka till ett barnhem i Estland. När vi väl är där ska vi jobba som volontärer i en vecka samtidigt som vi fotograferar barnen både på barnhemmen och inne i Tallin. När vi kommer hem ska vi ordna en utställning där vi samtidigt ska samla in pengar till rädda barnen eller liknande.
Under dom här veckorna har vi försökt hitta ett barnhem vi kan åka till men det har varit svårare än väntat. Men nu idag tog jag tag i mitt liv och telefonskräck, ringde en massa samtal tills jag till slut fick tag i en härlig snubbe som är med i en lions club som har hjälp till att renovera ett barnhem i Estland. Har var jätte possitiv till allting och ville gärna hjälpa oss. Så nu har jag precis skickat en projektbeskrivning och kontakt uppgifter till honom. Är bara att sitta och vänta på det bästa nu men det verkar ju lovande. Hoppas verkligen allt vi planerat blir av. Vill känna att man kan göra nån liten skillnad här i världen.

/ J





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0