Today is a good day.

Såå va det helg igen ! :D  .. och nu tror ni att jag har ännu sämre koll än vanligt men vi har faktiskt studiedag imorrn.. Riktigt jävla uppskattat.

Hade sista fotolektionen med Örjan idag, trist. Hoppas vår ersättare blir ngt så när lika bra iaf. Örjan är den som i princip lärt oss allt vi kan och det är jag väldigt tacksam över. Något som jag uppskattar med honom som lärare är att han verkligen ger kritik till de bilder vi visar, säger vad vi ska jobba med och ger tips m.m. På så sätt känner jag mig riktigt stolt över att han idag sa att vi i Foto C kursen ( 10st ) har väldigt stor chans till MVG allihopa, att han tycker att vi redan nu är väldigt duktiga fotografer och att han hoppas att någon av oss kommer fortsätta med fotograferandet efter skolan. Det värmer lite i hjärtat att höra nått sånt från en så pass erfaren och rutinerad fotograf.

Nu vet jag att det inte är tillåtet för oss svenskar att va stolta och skryta om något vi är bra på. Men jag gillar inte Sverige ändå så det skiter jag i. Svenskar borde bli bättre på att ge sig själva en klapp på axlen när dom gjort något bra. Efter idag så har iaf jag och alla mina Foto C kompanjoner all rätt till att känna sig lite extra duktiga.

Kommer lite bilder från vår sista redovisning med örjan.. Uppgift : Fotografera ett glas i olika ljusen.

Uppgift 2. Porträtt utan närvaro.  Fotografera en person du tycker om utan att den personen är med på bild.
haha, mina bilder va ibland lite långsynta, mina förklaringar fick nog några att undra om jag rymt från psyket. Därför tänker jag inte ens försöka ge mig på en förklaring i skriftlig form.






01:31... Ser fortfarande ingen anledning till att sova.. behöver gå upp senast halv 3 för sen ska jag repa.. Blir nog liten Prison Break nu.

Ha det fint  /  J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0