I want you.

Oj, vad dålig uppdatering det har vatt här.
Sitter här med guran i knät och med blondare och lite kortare hår.
Blev rätt nice faktiskt. Tog inte så mkt på längden eftersom det måste växa ut till studenten.
Har suttit här i köket och försökt lära mig lite nya låtar under kvällen. Gått helt ok. Enda sen min kära gamla sletna gitarr blev stämd i helgen har det blivit en hel del spelande..
Steady as she goes börjar sitta rätt bra nu.. börjar till och med sitta rätt bra med bandet också.. Några gånger till sen kan det nog låta riktigt bra.. Börjar bli rätt taggade för vårt första lilla uppträde. Samtidigt som jag blir spyfärdig av tanken.

På tal om musik måste jag tillägga hur fantastisk bra Bob dylan är ! .. Detta visste jag redan innan, men lånade hem en musik dvd med honom från bibblan "Don´t look back". Vilken man, vilket geni, vilken MUSIKER ! ..
I dvd:n får man både följa honom på och av scen. Riktigt riktigt bra !
Ett av mina favorit citat ur filmen är när han blir intervjuad efter en spelning:

Reporter - Are you religous?

Dylan - well, what does that mean? .. "Religious"?
Does it mean you bow down to an idol or go to church every sunday or that kind of stuff?

Reporter - hrm,, No, do you believe in someting?

Dylan - I dont beleive in anything, no. Why should I ?
I dont see anything to believe in.

Reporter - Don´t  you think you are cynical then?

Dylan - No, I just cant see anything anybody´s offered me to beleive in
that I´m gonna put all my trust and faith in.
Nothing is sacred


Klipp från filmen - Bob dylan uppträder med it ain´t me babe. Ibland önskar jag att jag va född under den tiden.
Finns så många fantastiska artister som va stora på den tiden.
Men jag får väll va nöjd med att ha vatt med om Backstreet boys, Spice Girls och Aquas storhetstid. wohoo.
Jävla skit årtionde man är född på.

eh,  tillbaka till gitarren.

/ J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0