I kiss you on the brain in the shadow of a train

Idag hade vi bara en förmiddags lektion och jag ville verkligen dit så jag kan få bra betyg i ämnet plus redovisa resultatet på vår uppgift. Pappa kom in imorse och väckte mig
- Ska inte du gå upp?
- Jo, vad är klockan.
- Snart halv 11.
- FAN HELVETES JÄVLA SKIT! VARFÖR HAR DU INTE VÄCKT MIG FÖR?
- Trodde du hade sovmorgon eller nått..
Så där sket sig min lektion. Antingen va jag helt väck när jag vaknade imorse eller finns det också en risk att jag deckade utan att ställa klockan.. Trots min aggresion över att missa lektionen va det rätt skönt att sova ut ..

Vid 3 tiden va jag och sofie på skolan iaf. Hade möte med Betty som har kontakt med barnhemmet nere i Rumänien. Allt låter helt sjukt bra och jag är äntligen pepp på vårt projektarbete igen.
Fick se bilder från när hon va där nere. På bilden sitter några av barnen från barnhemmet
Byggnaderna är helt ok trots att det är riktigt fattigt där och barnen va grymt söta.

Hon berättade en del om hur barnhemsbarn har det där nere. För det mesta är det zigenare som lämnar iväg sina barn och på så vis är det inte många rumänier som vill adoptera dessa barn. I väldigt många fall får dom växa upp på ett barnhem enda tills dom blir 18 år,  vid den åldern får dom inte längre bo kvar och blir utkastade i stora världen. Lagen att vi inom EU inte får adoptera andra barn som bor i Europa är så otroligt dålig.
Men jag hoppas verkligen vi kan få komma ner där. Får förhoppningsvis svar om detta inom den närmsta veckan.


Bestämmer vi oss för att åka sista veckan på jullovet följer antagligen Betty också med. Hade verkligen varit en fördel ! Håll tummarna för oss !

Repade också en runda idag. Trots vi va otroligt trötta kändes det bra.. Nästa söndag ska vi spela in.. GÖTT
Efteråt fick jag skjuts till stationen av MARIA.. grattis till körkortet vännen :)

Nej nu blev det såhär långt igen.. Kan inte hjälpa det. förlåt.  Nu ska jag lyssna igenom lite ny musik jag fick. Underbart.

Ha det bra.

ps. jag saknar sommaren lite extra idag.

/ J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0